Veľkosť je dôležitá: koľko štvorcových metrov potrebujete na začatie podnikania

Firmy od viacerých ľudí si prenajímajú coworking, viac hráčov – priestory v kancelárskych centrách. Pravidlá diktujú nájomcu. Ako viete, ktorý priestor ale zodpovedá veľkosti vašej firmy? Počet ľudí, ktorí si chcú prenajať kanceláriu, je oveľa nižší ako počet ponúkaných na trhu. Na začiatku tohto roka bolo podľa štúdie konzultačnej spoločnosti Colliers International  14,4% z celkového počtu priestorov prázdnych. To je o 3,1% menej ako v predchádzajúcom roku. Vo všetkých kancelárskych centrách, ako aj na území bývalých tovární existujú bezplatné platformy a pracovné miesta sa vytvárajú aj v prenajatých izbách.

podnikatelka

1. Firmy s maximálne piatimi zamestnancami
Nájsť kanceláriu asi 50 m2 nie je ľahké. Preto malé firmy majú tendenciu prenajať priestory v coworking. Teraz v hlavnom meste je asi 20 spolupracovníkov, ktorí pracujú podľa rovnakej schémy. Môžete prenajať priestor alebo si prenajať samostatnú izbu výhradne pre váš tím. Väčšina týchto priestorov vykonáva flexibilnú politiku a umožňuje prenájom priestoru na jeden deň, niekoľko dní alebo nákup mesačného predplatného. Podnikatelia majú k dispozícii bezplatný čaj, kávu a sladkosti, možnosť využiť konferenčnú miestnosť. Spolupracovníci spravidla pracujú od pondelka do piatku, ale ak je to potrebné, prístup na pracovisko je možné získať cez víkend alebo dokonca v noci.

zasedačka

2. Firmy s maximálne 20 zamestnancami
Táto spoločnosť potrebuje kancelársky priestor 150-250 štvorcových metrov. Najúspešnejšie a najpopulárnejšie kancelárske centrá stanovujú poplatok vo vzťahu k mene. Napríklad si môžete prenajať izbu. Každý nájomník môže zvyčajne počítať so zľavou vo výške od 1 do 10% sumy stanovenej nájomcom.

schůzka

3. Firmy s maximálne 50 zamestnancami
Pre veľkých zákazníkov, ktorí hľadajú kanceláriu pre 50 ľudí alebo viac, potrebujeme individuálny prístup. Kancelárske priestory pre taký veľký počet ľudí môžu líšiť od 400 do 1500 m2, v závislosti od noriem a želaní spoločnosti. Veľké spoločnosti sú najzaujímavejšími klientmi obchodných centier, takže môžu požadovať rôzne výhody.